Nu börjar vi på nytt!

Tillbaka efter ledigheten och det kan kännas tungt eller kanske skönt att komma tillbaka till jobbet…

Jag kan känna att nu börjar jag om på nytt. Ställer mig frågor som vad kan jag förändra och förbättra från i våras. Vilka delar var bra och vilka var mindre bra?
Och framför allt var kan jag spara tid för att hinna med allt jag vill!

Några tips på hur jag försöker arbeta mer effektivt i Outlook

Epost

1. Avsätter tid att läsa e-post 2-3 ggr/dag, morgon, efter lunch och en tid innan jag ska gå hem.

2. Läser och agerar på min avsatta e-posttid. Svarar, delegerar, bokar tid i kalendern för uppgifter  som tar tid, och framför allt kastar meddelanden direkt som jag inte vill ha. (Skift + Delete så slänger du meddelandet direkt utan att passera papperskorgen)

3. Jag arbetar ofta i kalendern för att boka kursdagar till olika uppdrag.  Genom att Arbeta Offline undviker jag att falla för frestelsen att läsa olästa meddelanden omedelbart och kan fortsätta att utföra min arbetsuppgift utan att  tappa fokus. (Arkiv (File) – Arbeta Offline (Work Offline))

Några Outlook-tips som funkar för mig.

 

Har du tips på hur du gör för arbeta effektivare får du gärna lägga en kommentar eller skicka ett mejl till mig på annica@addisco.se.

Visste du att…
med 10 minuter om dagen på onödiga handgrepp
så förlorar du en arbetsvecka om året